راتا بيوتي
 

روغن ارگان محصول بسيار عالي براي صاف كردن موهاي مجعد است، موهاي خشك را نرم مي‌كند و درخشش مو را بيشتر مي‌كند. 

براي شناختن روغن آرگان به عنوان يكي از بهترين تركيبات زيبايي كافي است گاهي از اوقات از روغن ارگان استفاده كنيد و اجازه دهيد تا نتيجه آن مشخص شود.

روغن ارگان چيست؟
روغن ارگان از هسته ميوه درخت ارگان به دست مي‌آيد كه فقط در مراكش يافت مي‌شود. طول عمر درخت ارگان 150 تا 200 سال است ولي بعد از 30 تا 50 سالگي ميوه مي‌دهد. چون درخت در منطقه خاصي رشد مي‌كند روغن آن هم نسبتاً نادر است.

بزها در رابطه با درخت چه كاري انجام مي‌دهند؟
بزهاي كوهي مراكشي كه تامري ناميده مي‌شوند ميوه درخت ارگان را مي‌خورند، بزها از درخت بالا ميروند تا بتوانند هسته ميوه را بخورند، گاهي 10 بز يا بيشتر در يك زمان بر روي يك درخت ديده مي‌شوند علت بالا رفتن اين تعداد زياد از يك درخت اين است كه طول درخت حدود 10 متر است
توليدكنندگان از مدفوع اين بزها كه داراى هسته ميوه كاملاً هضم نشده است، براى توليد روغن آرگان استفاده كنند.

حتي امروز هم اين اطمينان وجود دارد كه توليدكنندگان روغن ارگان براي توليد اين روغن هيچ مداخله‌اي در چرخه طبيعي بزها ايجاد نمي‌كنند

فوايد زيبايي روغن ارگان
براي شناختن روغن آرگان به عنوان يكي از بهترين تركيبات زيبايي كافي است گاهي از اوقات از روغن ارگان استفاده كنيد و اجازه دهيد تا نتيجه آن مشخص شود. راه‌هاي آساني براي استفاده از روغن ارگان در  زيبايي شما وجود دارد

مو:
روغن ارگان محصول بسيار عالي براي صاف كردن موهاي مجعد است، موهاي خشك را نرم مي‌كند و درخشش مو را بيشتر مي‌كند. مي‌توانيد از روغن ارگان براي همه قسمت‌هاي مو وقتي كه نمناك است استفاده كنيد كه جنبه درماني دارد يا فقط براي انتهاي موهايي كه حالت خشكي دارند استفاده نماييد

پوست سر:
اگر پوست سر شما خشك است مي‌توانيد با استفاده از يك پارچه كتاني آغشته به روغن ارگان، بوست سر را با اين روغن ماساژ دهيد، اگر اين كار را قبل از خواب انجام دهيد، متوجه خواهيد شد اكثر اوقات پوست سرتان مرطوب خواهد بود پيش از آن كه سرتان شسته شود

صورت:
استفاده كردن از يك روغن خالص مي‌تواند ايجاد ترس كند خصوصاً اگر شما پوست خاصي داشته باشيد، اين روغن حتى براى پوست‌هاي جوش ساز هم مناسب است.

اما ما به طور كامل براي صورت از روغن ارگان استفاده كرديم و تغييرات ناشي از آن را ديديم، پوست صورت نرم‌تر، شفاف تر و درخشان تر شده بود. شما مي‌توانيد از روغن ارگان به صورت يك مرطوب‌كننده روزانه استفاده نماييد

بدن:
مي‌توان از روغن ارگان به صورت يك مرطوب‌كننده كل بدن استفاده كرد و آن را بجاي لوسيون يا كرم بدن استفاده كرد. بهترين نتيجه از خاصيت مرطوب‌كنندگي روغن ارگان بعد از استحمام گرفته مي‌شود. در خانم‌هاي باردار مي‌توان از اين روغن براى پيشگيرى از ترك شكم استفاده كرد.

دست‌ها:
روغن ارگان يكي از بهترين روغنها براي دست‌ها هست خصوصاً اگر پوست دست‌ها و ناخن‌ها مستعد پوسته‌پوسته شدن و شياردار شدن هستند.

اثرات روغن آرگان بر پوست:
Arganoil از دانه ميوه درخت Argan استخراج مي‌گردد. اين روغن حاوي مقادير بسيار زيادي از اسيدهاي چرب است كه در مقابل عمل اكسيده شدن، بسيار مقاوم تر از روغن زيتون است. همچنين حاوي ويتامين A، امگا 6 و 9 نيز است.

به دليل دارا بودن مقادير زيادي از ويتامين A پوست را به خوبي تغذيه مي‌كند. آثار پيري را كه بر روي پوست نمايان گرديده است بهبود مي‌بخشد. اگزما، جوش و جاي زخم را ترميم مي‌كند. پوست را مرطوب مي‌كند و الاستيته پوست را افزايش مي‌دهد در اين محصول هيچ‌گونه كلسترولي وجود ندارد.

به دليل اسيدهاي فراواني كه در آن موجود است PH طبيعي پوست را ذخيره مي‌كند و در پوست‌هاي چرب باعث كم چرب شدن پوست مي‌گردد. قبل از استفاده از محصولات آرايشي استفاده از 1 يا 2 قطره از اين روغن به مدت 5 دقيقه موج تغيير شگفت‌انگيزي در جذب عالي محصولات آرايشي مي‌شود و از ايجاد پينه بر روي پوست پيشگيري مي‌كند.

اثرات بر روي مو:
بين پولك‌هاي مو نفوذ مي‌كند و مقاومت مو را افزايش مي‌دهد. در رشد مو تأثير بسزايي دارد. به صورت طبيعي به مو آب‌رساني مي‌كند و از وز شدن مو جلوگيري مي‌كند.

موهاي غيرقابل‌كنترل (وز و خشن) را نرم و لطيف مي‌كند. ويتامين E آسيب‌هايي را كه به دليل اتوكشي زياد، حرارت و اكسيدان كردن مو به مو وارد كرده است را ترميم مي‌كند. به وسيله قرار دادن پروتئين بين ساختارهاي مو، قابليت درمان مو خوره‌هاي پايين مو را دارد.

شوره شر و خارش پوست سر را درمان مي‌كند و نوعي ضد شكنندگي مو محسوب مي‌شود.

روش استفاده:

بعد از استحمام روي موي مرطوب يا خشك بزنيد در طول روز روي مو بماند.

در هنگام مخلوط كردن رنگ و اكسيدان يا پودر دكلره 5-4 قطره به تركيب اضافه شود.

منبع: niniban


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۸ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۱۸:۵۶ ] [ beautyexpert ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 21
دیروز : 4
افراد آنلاین : 1
همه : 1131
چت باکس
امکانات وب