راتا بيوتي
 

 

كرم آبرسان و مرطوب كننده هر دو در مرطوب كردن و آبرساني به پوست موثرند، اما اينكه تفاوت كرم آبرسان و مرطوب كننده چيست، موضوعي است كه در اين مقاله به آن مي‌پردازيم.

كرم آبرسان و مرطوب كننده هر دو در مرطوب كردن و آبرساني به پوست موثرند، اما اينكه تفاوت كرم آبرسان و مرطوب كننده چيست، موضوعي است كه در اين مقاله به آن مي‌پردازيم.پيش از هر نكته‌اي به اين موضوع دقت كنيد كه زماني كه از حمام خارج مي‌شويد، آبي روي كه بدن شما باقي مانده، تبخير مي‌شود. همراه تبخير شدن اين آب، چربي طبيعي پوست هم از بين مي‌رود. بنابراين هميشه سعي كنيد زماني كه پوستتان خيس است، آن را با حوله خشك كنيد.در ادامه همراه ما باشيد تا به تفاوت كرم آبرسان و مرطوب كننده پي ببريد.

در اين مقاله مي‌خوانيد:
چگونه بفهميم كه به كرم آبرسان نياز داريم، يا مرطوب كننده يا هر دو؟

آيا پوست من خشك است يا كم آب؟

كرم آبرسان و مرطوب كنندهچگونه مي‌توان كرم آب رسان انتخاب كرد؟

چگونه مي‌توان كرم مرطوب كننده انتخاب كرد؟

بهترين زمان استفاده از كرم آب رسان و مرطوب كننده

آب در اطمينان از سلامت، صاف و درخشان نگه داشتن پوست نقشي اساسي دارد، بنابراين كاملا منطقي است كه به سراغ محصولات مراقبت از پوست برويم تا به پوستمان آبرساني كنند.اما آنچه ممكن است بسياري از ما متوجه آن نشويم اين است كه اگر چه اغلب از كرم آبرسان و مرطوب كننده به جاي هم استفاده مي‌شود، اما اين دو دقيقا يكسان نيستند.

در حالي كه هر دو نوع، مواد مغذي مورد نياز پوست را تامين مي‌كنند، اما دانستن تفاوت آن‌ها به شما كمك مي‌كند بهترين انتخاب را هنگام خريد محصولات مراقبت از پوست انجام دهيد.

كرم مرطوب كننده

تفاوت بين كرم آبرسان و مرطوب كننده چيست؟
كرم آبرسان و مرطوب كننده هر دو در مرطوب كردن و آبرساني به پوست موثرند. هر دو با خشكي و كمبود آب، علائم زودرس پيري و آسيب‌هاي محيطي مبارزه مي‌كنند.اما بيشتر تفاوت در چگونگي دستيابي به اين نتايج، نهفته است.به محتواي آب درون سلول‌ها هيدراتاسيون گفته مي‌شود كه منجر به چربي و انعطاف‌پذيري آن‌ها مي‌شود.اگر آب از سلول‌هاي بدن خارج و سلول‌ها كم‌آب شوند، آن‌ها مي‌توانند خشك شوند كه نتيجه، بي‌حال و بي‌رمق شدن پوست است.پزشكان توضيح مي‌دهند كه وقتي از كرم آب رسان موضعي استفاده مي‌كنيد، يعني به سلول‌هاي خود آب تزريق مي‌كنيد و توانايي پوست را در جذب رطوبت و مواد مغذي بهبود مي‌بخشيد.از طرف ديگر، استفاده از كرم مرطوب كننده به معناي به دام انداختن و ذخيره رطوبت براي ايجاد سد محافظتي، جلوگيري از اتلاف آب و لطيف نگه داشتن پوست است.

كرم آبرسان

چگونه بفهميم كه به كرم آبرسان نياز داريم، يا مرطوب كننده يا هر دو؟اگر پوست شما خشك است، خب بديهي است كه بايد از يك كرم مرطوب كننده استفاده كنيد تا درخشش و جواني پوست به آن بازگردد.اگر چه اين گزينه مي‌تواند در بعضي مواقع درست باشد، اما ممكن است پوست شما خشك و بدون آب باشد. در اين صورت، استفاده از كرم آب رسان همان چيزي است كه شما به آن نياز داريد.

آيا پوست من خشك است يا كم آب؟
براي دانستن اينكه پوست شما خشك يا كم آب است، بايد به وضعيت پوست‌تان توجه كنيد.پوست داراي يك سد چربي طبيعي است كه از خود در برابر آسيب و از دست دادن آب محافظت مي‌كند.اگر مستعد داشتن پوستي خشك و پوسته‌پوسته هستيد، اين نشانه‌اي كاملا مشهود است كه سلول‌ها چربي كافي توليد نمي‌كنند تا بتوانند مانعي محافظتي ايجاد كنند و باعث شوند رطوبت پوست حفظ شود. اينجاست كه پاي استفاده از كرم مرطوب كننده به ميان مي‌آيد.

كرم آبرسان صورت

كرم آبرسان و مرطوب كننده
كار كرم مرطوب كننده اين است كه مقدار آب تبخير شده از پوست را كاهش دهد تا از دست دادن آب ترانسپيدرمال را به حداقل برساند.مرطوب كردن به ويژه براي پوستي كه خشك است به ويژه پس از مصرف قرص‌هاي شيميايي يا در طول زمستان، بسيار مفيد است.در همين حال، اگر چهره‌اي رنگ‌پريده و پوستي با خطوط ظريف چين و چروك داريد، پوست شما دچار كم‌آبي است.پوست كم‌آب يعني سلول‌هاي پوست خشك، بدون رطوبت و تشنه آب است.

چگونه مي‌توان كرم آب رسان انتخاب كرد؟
هنوز هم ساده‌ترين راه براي آبرساني به پوست، نوشيدن مقدار زيادي آب است، اما پزشكان متخصص پوست پيشنهاد مي‌كنند اشخاصي كه پوست كم‌آب دارند، از يك ماده آبرسان موضعي استفاده كنند.اين كار آب را به سلول‌هاي پوست جذب مي‌كند. مرطوب كننده‌هاي طبيعي به پوست اجازه مي‌دهند تا به مرور زمان، توانايي خود را در آبرساني تقويت كنند، بنابراين به دنبال محصولاتي باشيد كه حاوي اسيد هيالورونيك، آلوئه‌ورا، عسل، اسيدهاي آلفا هيدروكسي و عصاره‌هاي دريايي هستند.بايد مراقبت استفاده از مرطوب كننده هاي تركيبي حاوي گليسيرين، اوره و پروپيلن گليكول باشيد.به طور كلي مواد آبرسان براي انواع پوست مناسب است. آن‌ها محلول در آب هستند، منافذ پوستي را مسدود نمي‌كنند و بايد فاقد الكل باشند تا باعث خشك يا تحريك شدن سطح پوست نشوند.

استفاده از كرم مرطوب كننده

چگونه مي‌توان كرم مرطوب كننده انتخاب كرد؟
در مورد مرطوب كننده‌ها، گزينه هاي متنوعي از نظر فرمول و مواد تشكيل‌دهنده وجود دارد.مرطوب كننده‌ها مي‌توانند سبك يا سنگين‌تر باشند و براي فصول مختلف و انواع مختلف پوست فرموله شوند.ممكن است در ماه‌هاي گرم و مرطوب بهار و تابستان به يك ژل يا لوسيون سبك نياز داشته باشيد، در حالي كه در هواي خشك و سرد پاييز و زمستان نيازمند محصولات سنگين‌تر هستيد.اين محصولات، شامل سراميدها، روغن‌ها (روغن نارگيل، روغن بادام) و كره‌ها (كره كاكائو) است. اين مواد نه تنها به ويژگي‌هاي مرطوب‌كنندگي و تغذيه‌اي بلكه به توانايي مقابله با علائم پيري و آسيب راديكال‌هاي آزاد شناخته شده‌اند.كرم آبرسان و مرطوب كننده، هر دو در مرطوب كردن و آبرساني به پوست موثرند. هر دو با خشكي و كمبود آب، علائم زودرس پيري و آسيب‌هاي محيطي مبارزه مي‌كنند. اما بيشتر تفاوت آن‌ها در چگونگي دستيابي به اين نتايج، نهفته است.خوب است بدانيد كه براي پوست‌هاي مستعد آكنه، يك مرطوب كننده سبك و بدون روغن كه به صورت لوسيون است، بهترين عملكرد را دارد.اين محصولات روغن كمتر و آب بيشتري دارند.براي پوست‌هاي تركيبي، يك لوسيون يا كرم، خوب عمل مي‌كند.سرم يا يك كرم نرم‌كننده هم براي انواع پوست خشك، انتخاب خوبي است.

بهترين زمان استفاده از كرم آب رسان و مرطوب كننده

براي رسيدن به بهترين نتيجه بايد از كرم آبرسان و مرطوب كننده در زمان صبح (قبل از كرم ضد آفتاب) و شب استفاده كنيد.شما مي‌توانيد لوسيون‌ها يا كرم‌هاي مرطوب كننده را بعد از استفاده از آبرسان به كار ببريد.

منبع: niniban
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۱۰:۱۳ ] [ beautyexpert ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 15
دیروز : 4
افراد آنلاین : 2
همه : 1125
چت باکس
امکانات وب