راتا بيوتي
 

 

نكات مهم قبل از انتخاب كانسيلر با توجه به رنگ پوست شما

كلمه كانسيلر براي خانم‌هايي كه از لوازم آرايشي بيشتر استفاده مي‌كنند، آشناتر است. كانسيلرها كرم پودرهاي فشرده‌اي هستند كه رنگدانه آنها بيشتر است. هدف اصلي استفاده از كانسيلر پوشاندن عارضه‌ها و نقص‌هاي صورت مانند جاي جوش، لك، تيرگي زير چشم و غيره است تا بتواند پوستي هماهنگ ايجاد كند. با توجه به آنكه اين عارضه‌ها و شدت آنها با هم متفاوت است بايد در انتخاب رنگ و جنس مناسب كانسيلر متناسب با پوست دقت بسياري داشت.
علاوه بر اين خود كانسيلرها هم در طيف رنگ‌هاي متنوعي عرضه مي‌شوند كه متناسب با رنگ مختلف پوست بوده و براي پوشاندن نقص‌هاي مختلف به كار گرفته مي‌شوند. براي مثال براي هايلايت گونه‌ها، استخوان ابرو و ديگر قسمت‌هاي پوست كه نياز به روشن سازي در آرايش است؛ بهتر است از كانسيلر با طيف رنگ روشن‌تر از تن رنگ پوست استفاده شود. در ادامه به نكات مهم در انتخاب كانسيلر با توجه به رنگ پوست مي‌پردازيم. پس با ما همراه باشيد.
 
1. قبل از انتخاب كانسيلر براي پوست، آن را بر روي گردن خود تست كنيدبراي آنكه رنگ مناسبي از كانسيلر براي پوست خود انتخاب كنيد بهترين راه تست كردن آن بر روي گردن است. مقداري از كانسيلر را بر روي پوست گردن خود و كمي پايين‌تر از زير گوش خود قرار دهيد. بايد توجه داشته باشيد كه اين تست بايد در زير نور طبيعي انجام شود زيرا نور مصنوعي و لامپ موجب درخشندگي مي‌شود و شما را در انتخاب رنگ صحيح كانسيلر به اشتباه مي‌اندازد. بنابراين خريد كانسيلر را بهتر است در طول روز انجام دهيد. رنگ كانسيلري كه شما خريداري مي‌كنيد بايد كمي روشن‌تر از پوست شما باشد. برند كانسيلر هم بسيار اهميت دارد. براي مثال خريد يك مدل از كانسيلرهاي برند ميبلين مي‌تواند پوشش مناسبي را بر روي پوست شما ايجاد كند و از مارك‌هايي است كه داراي قيمت‌هاي مناسبي بوده و با حجم‌هاي متنوع ارائه مي‌شود.
 
2. براي تهيه كانسيلر متناسب با رنگ زير چشم آن را بر روي دست خود تست كنيد

كانسيلر

 

پوست زير چشم در بسياري از افراد با پوست ساير قسمت‌هاي صورت و بدن آنها كمي تفاوت دارد. رنگ پوست زير چشم گاهي تيره‌تر از رنگ پوست صورت مي‌شود و به همين دليل هم بهتر است كانسيلري كه براي قسمت زير چشم تهيه مي‌كنيد با كانسيلري كه براي پوست صورت خود تهيه مي‌كنيد يكي نباشد. براي انتخاب رنگ مناسب كانسيلر زير چشم، مقداري از اين كانسيلر را روي پوست مچ خود استفاده كنيد. اين تست بايد بر روي رو يا اطراف رگي كه از آن نبض مي‌گيريد انجام شود. اگر كانسيلر با پوست مچ ست شود مي‌توانيد از آن براي زير چشم خود استفاده كنيد.
 
3. از زيرسازي براي انتخاب بهتر كانسيلر استفاده كنيداگر در انتخاب رنگ كانسيلر به مشكل برخورد كرديد يا نتيجه دلخواه شما به دست نيامد مي‌توانيد از زيرسازي كمك بگيريد. اين زيرسازي بايد با كمك مواد مناسب و سالم انجام شود. مقداري ماده زيرسازي را در قسمت خط چانه روي پوست خود قرار دهيد. هر كدام از آنها كه بهتر با پوست شما ست شد يك كانسيلر روشن‌تر از فونداسيون انتخاب كنيد. يكي از زيرسازي‌ها مي‌تواند كرم ضد آفتاب شما باشد. يك كرم ضد آفتاب متناسب با رنگ پوست خود تهيه كرده و كانسيلر را يك درجه روشن‌تر تهيه كنيد. كرم ضد آفتاب از برند الارو به راحتي جذب پوست شده و به دليل آنكه از تعريق پوست شما جلوگيري مي‌كند بهترين گزينه براي زير سازي كانسيلر است. اين كرم را در قيمت‌هاي متنوع و متناسب انواع پوست خشك، پوست چرب و معمولي مي‌توانيد تهيه كنيد.
 
4. رنگ‌هاي كانسيلر

كانسيلر رنگي

 

كانسيلرهاي متفاوت رنگ‌ها و بافت‌هاي متفاوتي بر روي پوست ايجاد مي‌كنند. براي مثال رنگ كانسيلر سبز مي‌تواند اثر قرمز را خنثي كند. نارنجي مخالف رنگ آبي است و زرد هم مخالف بنفش است. به همين دليل هم در زمان انتخاب رنگ مناسب كانسيلر براي رفع قرمزي جوش پوست از كانسيلر رنگ سبز استفاده مي‌شود. براي برطرف كردن سياهي و تيرگي از رنگ هلويي، زرد يا نارنجي استفاده مي‌شود.

 
كانسيلر سبز رنگ

اين رنگ از كانسيلرها انتخابي مناسب براي پوست‌هاي جوش دار است. براي پوشش زخم و آفتاب سوختگي هم مي‌توان از كانسيلر سبز رنگ كمك گرفت.
كانسيلر نارنجي رنگ

اين رنگ از كانسيلر براي پوشش سياهي زير چشم، لكه‌هاي تيره و همچنين زگيل‌هاي پوستي مناسب است. همچنين رعايت اين نكات و روش‌هاي مهم نيز به پنهان كردن سياهي زير چشم كمك خواهد كرد.
كانسيلر سفيد رنگانتخاب رنگ سفيد كانسيلر براي پوست‌هاي با تن رنگ روشن‌تر مناسب است. از اين كانسيلر براي هايلايت بخش مشخصي از پوست هم استفاده مي‌شود. براي مثال خانم‌هايي كه استخوان زير چشم آنها بيش از حد برآمدگي دارد با استفاده از اين رنگ كانسيلرها مي‌توانند اين برآمدگي را پوشش دهند.
 
كانسيلر بنفش رنگ

آن دسته از خانم‌هايي كه پوست زرد رنگي دارند بهتر است به سراغ كانسيلرهايي با رنگ بنفش بروند. با كمك اين دسته از كانسيلرها مي‌توان پوست را هايلايت كرد.
كانسيلر زرد رنگ

آن دسته از افرادي كه زير چشم تيره‌اي دارند بهتر است با كانسيلر رنگ زرد اين عارضه را بپوشانند.
كانسيلر خنثي يا بي‌رنگاين دسته از كانسيلرها عمدتا براي پوست‌هاي با رنگ معمولي پيشنهاد مي‌شوند. به اين گروه از كانسيلرها خنثي يا بي‌رنگ نام دارند.
كانسيلر سالموندر اين دسته از انواع كانسيلرها كه داراي تركيبات خاصي هم هستند مي‌توان براي بزرگ‌تر جلوه دادن چشم‌ها و هايلايت دور آنها استفاده كرد.
كانسيلر با پوشش زياداين دسته از انواع كانسيلر بدون آنكه تاثير خاصي بر روي پوست شما داشته باشند؛ آرايش را مي‌توانند براي مدتي زياد حفظ كنند. براي ماندگاري بيشتر مواد آرايشي مي‌توانيد از انواع كانسيلر 24 ساعته استفاده كنيد و با اين كار در تمام مدت روز آرايش پوست شما تغيير نخواهد كرد.
كانسيلر مرطوب كنندهاين دسته از انواع كانسيلر براي پوست حساس مناسب است. علاوه بر اين افرادي كه رنگ پوست تيره‌اي دارند هم مي‌توانند از اين كانسيلر استفاده كنند.
كانسيلر تاتوهمانطور كه از نام اين كانسيلر مشخص است، براي آن دسته از خانم‌هايي كه تاتو دارند مناسب است. اين دسته از محصولات بدون هر گونه ريزش تاتو را هايلايت مي‌كند.
كانسيلر استوديويياين دسته از كانسيلرها عمدتا براي گريم مدل‌ها و بازيگران تراز اول و توسط گريمورها استفاده مي‌شود.

منبع: زيبامون 

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۰:۳۳ ] [ beautyexpert ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 7
دیروز : 4
افراد آنلاین : 1
همه : 1117
چت باکس
امکانات وب