راتا بيوتي
 

اين نكات مي تواند به عصبي ترين والدين براي اولين بار كمك كند كه در مراقبت از نوزاد تازه متولد شده احساس اطمينان كنند.

دريافت كمك بعد از زايماندر اين مدت كمك بگيريد ، كه مي تواند بسيار شلوغ و طاقت فرسا باشد. در حالي كه در بيمارستان هستيد ، با متخصصان اطرافتان صحبت كنيد. بسياري از بيمارستان ها داراي متخصص تغذيه يا مشاوران شيردهي هستند كه راهنماي خريد بهترين شامپو موي سر كودك مي توانند به شما در شروع پرستاري يا شيردهي كمك كنند. پرستاران همچنين منبع بسيار خوبي براي نشان دادن نحوه نگهداري ، آروغ زدن ، تغيير و مراقبت از نوزاد هستند.
براي كمك در خانه ، ممكن است بخواهيد يك پرستار بچه ، دولا بعد از زايمان يا يك نوجوان مسئول در محل را براي مدت كوتاهي پس از زايمان به شما كمك كند. پزشك يا بيمارستان شما مي تواند به شما در يافتن اطلاعات در مورد كمك هاي خانگي كمك كند و ممكن است به سازمان هاي بهداشت خانگي مراجعه كند.
بستگان و دوستان نيز اغلب مايل به كمك هستند. حتي اگر در برخي موارد اختلاف نظر داريد ، تجربه آنها را رد نكنيد. اما اگر نمي خواهيد مهمان داشته باشيد يا نگراني هاي ديگري داريد ، در مورد ايجاد محدوديت براي بازديدكنندگان احساس گناه نكنيد.
دست زدن به نوزاد تازه متولد شدهاگر زمان زيادي را در اطراف نوزادان سپري نكرده ايد ، شكنندگي آنها ممكن است ترسناك باشد. در اينجا چند اصل براي يادآوري وجود دارد:
قبل از دست زدن به نوزاد ، دستان خود را بشوييد (يا از ضدعفوني كننده دست استفاده كنيد). نوزادان هنوز سيستم ايمني قوي ندارند ، بنابراين در معرض عفونت هستند. اطمينان حاصل كنيد كه همه كساني كه به نوزاد شما دست مي زنند دست هاي تميزي دارند.از سر و گردن نوزاد خود حمايت كنيد. هنگام حمل نوزاد سر خود را در گهواره نگه داريد و هنگام حمل كودك به صورت عمودي يا هنگامي كه كودك را دراز مي كشيد ، سر او را نگه داريد.هرگز نوزاد خود را تكان ندهيد ، چه در بازي و چه در نااميدي. لرزش مي تواند باعث خونريزي در مغز و حتي مرگ شود. اگر لازم است نوزاد خود را بيدار كنيد ، اين كار را با تكان دادن انجام ندهيد - در عوض ، پاي نوزاد خود را قلقلك دهيد يا به آرامي به گونه ها ضربه بزنيد.اطمينان حاصل كنيد كه معرفي بهترين روغن بدن كودك شما محكم روي صندلي بار ، كالسكه يا صندلي ماشين بسته شده است. هرگونه فعاليتي را كه ممكن است بيش از حد خشن يا تند باشد ، محدود كنيد.به ياد داشته باشيد كه نوزاد تازه متولد شده براي بازي هاي خشن ، مانند تكان خوردن روي زانو يا پرتاب شدن به هوا آماده نيست.پيوند و آرامش بخشپيوند ، احتمالاً يكي از لذت بخش ترين بخش هاي مراقبت از نوزاد ، در زمان حساس در اولين ساعت ها و روزهاي پس از تولد اتفاق مي افتد كه والدين با نوزاد خود ارتباط عميقي برقرار مي كنند. نزديكي فيزيكي مي تواند ارتباط عاطفي را تقويت كند.
براي نوزادان ، دلبستگي به رشد عاطفي آنها كمك مي كند ، كه بر رشد آنها در زمينه هاي ديگر مانند رشد جسمي نيز تأثير مي گذارد. يكي ديگر از راه هاي فكر كردن به رابطه ، "عاشق شدن" با فرزندتان است. كودكان از داشتن والدين يا بزرگسالان ديگري كه بدون قيد و شرط آنها را دوست دارند ، رشد مي كنند.
با گهواره زدن نوزاد خود و نوازش آرام او در الگوهاي مختلف ، پيوند را شروع كنيد. هم شما و هم شريك زندگي خود مي توانيد از اين فرصت براي "پوست به پوست" استفاده كنيد و نوزاد خود را هنگام تغذيه يا گهواره در مقابل پوست خود نگه داريد.
نوزادان ، به ويژه نوزادان نارس و كساني كه مشكلات پزشكي دارند ، ممكن است به ماساژ نوزادان پاسخ دهند. انواع خاصي از ماساژ بدن كودك با بهترين لوسيون بدن ممكن است پيوند را تقويت كرده و به رشد و نمو نوزاد كمك كند. بسياري از كتابها و فيلمها ماساژ نوزادان را پوشش مي دهند - از پزشك خود توصيه كنيد. اما مراقب باشيد - نوزادان به اندازه بزرگسالان قوي نيستند ، بنابراين كودك را به آرامي ماساژ دهيد.
نوزادان معمولاً عاشق صداهاي آوازي هستند ، مانند صحبت كردن ، غر زدن ، آواز خواندن و قوز زدن. نوزاد شما احتمالاً عاشق گوش دادن به موسيقي نيز خواهد بود. صداي جغجغه كودك و موبايل موزيكال از ديگر راه هاي خوب براي تحريك شنوايي نوزاد است. اگر كودك كوچك شما مشغول كار است ، سعي كنيد آواز بخوانيد ، شعر بخوانيد و اشعار كودكانه بخوانيد يا با صداي بلند بخوانيد و كودك را به آرامي روي صندلي تكان دهيد يا او را تكان دهيد.
برخي از نوزادان مي توانند به طور غيرمعمول نسبت به لمس ، نور يا صدا حساس باشند و ممكن است به راحتي بترسند و گريه كنند ، كمتر از آنچه انتظار مي رود بخوابند ، يا وقتي كسي با او صحبت مي كند يا برايش آواز مي خواند ، صورت خود را برگردانند. اگر در مورد كودك شما چنين است ، سطح سر و صدا و نور را پايين تا متوسط ​​نگه داريد.
قنداق كردن ، كه براي برخي از نوزادان در چند هفته اول خوب عمل مي كند ، يكي ديگر از تكنيك هاي آرامش بخش است كه والدين براي اولين بار بايد ياد بگيرند. با قنداق مناسب بازوهاي نوزاد را در نزديكي بدن نگه مي دارد در حالي كه اجازه حركت پاها را مي دهد. قنداق كردن نه تنها نوزاد را گرم نگه مي دارد ، بلكه به نظر مي رسد به اكثر نوزادان احساس امنيت و راحتي مي دهد. قنداق كردن نيز ممكن است به محدود كردن رفلكس وحشتناك ، كه مي تواند نوزاد را بيدار كند ، كمك كند.
در اينجا نحوه قنداق كردن نوزاد وجود دارد:
پتوي دريافت كننده را پهن كنيد و يك گوشه آن كمي تا شده باشد.كودك را رو به بالا روي پتو بگذاريد و سرش را بالاي گوشه تا شده قرار دهيد.گوشه سمت چپ را روي بدن بپيچيد و آن را در پشت كودك قرار دهيد و به زير بازوي راست برويد.گوشه پاييني را روي پاي كودك بالا بياوريد و آن را به سمت سر بكشيد ، اگر پارچه به صورت نزديك شد ، آن را تا كنيد. مطمئن شويد كه بيش از حد محكم دور باسن نپيچيد. باسن و زانوها بايد كمي خم شده و به سمت بيرون خم شوند. بستن بيش از حد محكم نوزاد ممكن است احتمال ديسپلازي مفصل ران را افزايش دهد.گوشه سمت راست را به دور كودك بپيچيد و آن را در پشت كودك در سمت چپ قرار دهيد. 

 

منبع: kidshealth

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۳۰:۳۰ ] [ beautyexpert ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 13
دیروز : 4
افراد آنلاین : 1
همه : 1123
چت باکس
امکانات وب