راتا بيوتي
 

اكثر افراد با واژه تونر و تونيك نا آشنا هستند و اطلاعات دقيقي از مشخصات و كاركرد تونر ندارند. اگر از خانم ها بپرسيد كه براي پاك كردن آرايش و آلودگي از روي پوست خود چه كارهايي انجام مي دهيد، در بهترين حالت بعد از شستشوي صورت از كرم مرطوب كننده يا كرم شب استفاده مي كنند. البته بسياري از افراد بر اين عقيده هستند كه براي استفاده­­ي محصولات مراقبت از پوست مي بايست هزينه زيادي را صرف كرد؛ اما در حال حاضر بسياري از كمپاني هاي داخلي و خارجي اين محصولات را با قيمت هاي مناسب در بازار عرضه كرده اند. براي مثال تونر سي گل و تونر الارو از دو كمپاني مجزاي داخلي و خارجي جزو محبوبت ترين تونرها در بازار مي باشند. به هر حال بايد بدانيد كه استفاده از تونرها در پاكسازي روزانه پوست صورت جايگاه ويژه اي دارد و تاثير زيادي در سلامت و شادابي پوست دارد. به همين دليل ما مي خواهيم تمامي اطلاعاتي كه لازم است در مورد تونرها و روش استفاده از آن ها بدانيد را در اختيارتان مي گذاريم.


تونر چيست؟

در واقع تونر در لغت به معناي حلال و پاك كننده است. در ابتدا بايد بگيم كه تونرها به عنوان يك محلول پاك كننده براي از بين بردن آلودگي ها و پاك كردن منافذ باز پوست مي باشند؛ نه براي پاك كردن مواد آرايشي از روي پوست صورت. بنابراين مي بايست بعد از شستشوي صورت با مواد شوينده يا ژل شستشوي صورت از تونر استفاده كرد. زيرا با شستشوي صورت تعادل PH پوست بهم خورده و سطح پوست را بيش از حد اسيدي يا قليايي مي كند. به همين دليل مي بايست از تونر يا تونيك استفاده كنيم تا با متعادل سازي PH، سلامت پوست صورت حفظ شود و پوستي شاداب و با طراوت داشته باشيم. به خصوص قسمت هاي حساس پوست صورت را بهتر است حتما با تونر شستشو دهيد. مثلا براي شستن آرايش چشم اگر از تونر ها استفاده نشود احتمال آسيب رسيدن به پوست و ايجاد چين و چروك دور چشم بيشتر خواهد بود.

چگونه تونر متناسب با پوست خودمان را انتخاب كنيم؟

كمپاني هاي داخلي و خارجي، تونر و تونيك هاي متنوع و مختلفي را توليد كرده اند. بايد در زمان انتخاب تونر به نوع پوست خيلي دقت كنيد. به همين دليل در اين قسمت اطلاعاتي از مواد تشكيل دهنده تونرهاي مختلف براي انواع پوست در اختيارتان مي گذاريم كه اميدواريم شما را براي انتخاب تونر مناسب كمك نمايد. براي مثال شركت سي گل يكي از توليد كنندگان داخلي مي باشد كه تونرهاي مختلفي را براي انواع پوست به بازار عرضه كرده است. تونر الارو ساخت كشور فرانسه نيز جزو تونرهاي محبوب بازار است و براي كساني كه تمايل بيشتري به مصرف محصولات خارجي دارند پيشنهاد مي شود.


پوست چرب يا مختلط:

اگر داراي اين نوع پوست هستيد و مستعد آكنه و جوش نيز مي باشيد، از تونري استفاده كنيد كه درصد كمي الكل داشته باشد. زيرا با از بين بردن باكتري هاي سطح پوست و حذف چربي اضافي پوست از ايجاد جوش و آكنه جلوگيري مي كند و براقي پوست هاي چرب را از بين مي برد. بايد به اين نكته توجه كرد كه با توجه به اينكه الكل، كلاژن سازي طبيعي پوست را كمي كاهش مي دهد از تونرهايي كه حاوي الكل هستند به صورت مداوم استفاده نكنيد. همچنين مي توانيد در كنار استفاده از تونرهاي حاوي الكل از كرم هاي مرطوب كننده حاوي كلاژن استفاده نمود تا كمبود كلاژن صورت جبران شود. تونر سي گل مخصوص پوست هاي چرب از تونرهايي است كه قيمت مناسبي دارد و كساني كه از اين تونر استفاده كرده اند رضايت كامل داشته اند. 

پوست خشك و نرمال: 

اگر داراي پوست نرمال تا خشك هستيد بهتر است از تونرهايي بر پايه ي آب يا گليكول استفاده كنيد. تونرهاي بر پايه ي گليكول تركيبي از آب و گليسيرين و عصاره هاي گياهي يا مركبات مي باشد كه استفاده از آن ها باعث شفافيت و شادابي پوست مي شود اما ممكن است در صورت استفاده مداوم به دليل وجود عصاره هاي گياهي پوست بعضي از افراد دچار التهاب و حساسيت مي شوند. بنابراين بهتر است از تونرهاي بر پايه آب استفاده كنيد كه بهترين نوع تونر مي باشد. اين گونه از تونرها علاوه بر آب داراي مواد لازم براي ساختار پوست مانند: آنتي اكسيدان، مواد ترميم كننده و تغذيه كننده پوستي مي باشد كه مي توان تونر الارو را در اين دسته از تونرها معرفي كرد. 

گروهي ديگر از تونرها نيز خاصيت درمان كنندگي دارند و براي رفع لك و تيرگي پوست استفاده مي شوند و با مشورت پزشك مي توان آن ها را تهيه نمود. 


چگونه از تونر يا تونيك استفاده كنيم؟

در واقع استفاده از تونرها در مرحله ي دوم از پاكسازي پوست جاي دارد و بايد پس از شستشوي كامل صورت با مواد شوينده از تونر استفاده كرد. بعضي از چربي ها و آلودگي ها با مواد شوينده از سطح پوست به طور كامل پاك نمي شوند و داخل منافذ پوست هنوز آلودگي و مواد ناخالصي به جاي مانده مي ماند؛ بعضي از مواد شوينده ممكن است داراي مواد مرطوب كننده باشند كه براي نرم كنندگي در تركيبات محصول به كار رفته اند، كه بر روي پوست باقي مانده و اين امر باعث بسته شدن منافذ پوست شده و به مرور زمان موجب مشكلات پوستي مي گردد. بنابراين استفاده از تونرها پس از شستشوي كامل صورت براي از بين بردن اين مواد و آبرساني قوي به لايه اپيدرم ضروري است و با استفاده مداوم موجب شفافيت و شادابي پوست صورت مي شود.


مزيت استفاده از تونرها چيست؟

پس از هر بار شستشوي پوست صورت با مواد شوينده بسياري از مواد لازم براي سلامت پوست ممكن است كاهش پيدا كنند كه استفاده از تونرها موجب تأمين مجدد اين مواد شده و بنابراين بافت پوست براي ترميم خود دچار كمبود منابع لازم مانند: اسيدهاي چرب، آمينو اسيدها و … نمي گردد. در واقع عملكرد اصلي تونرها تغذيه بافت پوست مي باشد. همچنين تونر يا تونيك ها، PH پوست را پس از شستشو متعادل مي كنند و كوچك كننده منافذ پوست مي باشد كه باعث مي شود سطح پوست صاف و صيقلي شود. استفاده از تونر براي كساني كه پوستي مستعد آكنه و ملتهب دارند، سبب كاهش قرمزي و تسكين پوست گرديده و با پاكسازي عميق منافذ پوست، از بروز آكنه جلوگيري مي كند.
در آخر طبق مطالبي كه گفته شد پيشنهاد مي شود حتما استفاده از تونرها را در فرآيند پاكسازي پوست صورت خود در نظر بگيريد و مطابق با نوع پوست خود نسبت به انتخاب تونر مناسب اقدام نماييد. تونر سي گل و تونر الارو از تونرهاي محبوبي هستند كه سهم زيادي از بازار را به خود اختصاص داده اند و شما مي توانيد محصولات اين برند ها را از فروشگاه هاي اينترنتي معتبر و داروخانه ها تهيه كنيد.

منبع: majalesalamat 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۳۴:۳۳ ] [ beautyexpert ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 12
دیروز : 4
افراد آنلاین : 1
همه : 1122
چت باکس
امکانات وب